вторник

УРОК ДЛЯ УЧНІВ 2 КЛАСУ "КАЗКА ВЧИТЬ"

Казка вчить
                             (урок – казка для учнів 2 класу)
Матеріал уроку: українська народна казка «Горобець та билина».

Мета і завдання: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку твору, характеризувати  головного героя, визначати розвиток подій; формувати навички правильного виразного читання, читання в особах; виховувати дружелюбність.

Обладнання: таблиці для розчитування, схема змісту казки, зображення, маски героївказки, «пір’їнки» з написами рис характеру героя, схема написання характеристики горобчика.

Хід уроку:

І. Організаціякласудо уроку
Час уроку вже настав,
                          Не лінуйтеся, будь ласка,
Бо у нас є безліч справ
Поспішає в гості … (казка).
Звучитьмелодіяпередачі «В гостях у казки» Володимира Дашкевича.
-                     Сьогодні на нас чекаєсвітказки.

ІІ. Мовнарозминка
1.                Чистомовка
За-за-за – замекала … (коза).
Ець-ець-ець – тут з’явився … (горобець).
Ець-ець-ець – вінудалий … (молодець).
Онь-онь-онь – розпалили ми (вогонь).
Ди-ди-ди – принеси мені … (води).
Ди-ди-ди – ну мерщійіди … (сюди).

2.                Розчитування за таблицею складів
(Складидіти по черзічитаютьпитально, пошепки, радісно, як «лисичка», як «зайчик», як «ведмідь»).

3.                Гімнастика для очей
«Маятник» - рух очей вправо, вліво.
«Стовпчики» - рух очей вгору, вниз.
«Катаємом’ячики» - по колу вправо, вліво.
  
ІІІ. Актуалізаціяо порнихзнань
1.                Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-                     Який розділ опрацьовуємо?
-                     Які бувають казки за авторством?
-                     Як кажуть про людину, яка пишеказки?
-                     Про що головне завжди йдеться в казках?
-                     Який вид казок ми розглядаємо?

2.                Робота з прислів’ями.
-                     Поясніть зміст кожного з прислів’їв:
·                   Казки маленькі, а розуму в них багато.
·                   Казка вигадка та в нійщосьповчальнерозумій.
(Прислів’язаписані на дошці.)

ІУ. Робота над новим матеріалом
1.                Повідомлення теми, мети уроку
-                     Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над українськими народними казками. А герої нашої наступної казки перед вами. (Демонстраціязображенькози, горобця, вовка, билини…)
-                     Хто ж це?
-                     І не тількиїх ми сьогоднізустрінемо, адже ми працюватимемо творчо над розвитком подій.

2.                Виразне читання казки вчителем
(Учніслухаютьказку не до кінця, а лишеуривок.)
-                     Послухайте уважно уривок казки і придумайте продовження.

3.                Перевірка первинного сприймання
-                     Хто головний герой казки?
-                     Що ви можете про ньогосказати?

4.                Словникова робота
Тлумачення слів: шуліка, довбня, воли, билина.

5.                Повторне читання казки вголос учнями, та уже іззакінченням.
(Читання методом«шторки», «указки».)

У. Фізкультхвилинка
Летів горобчик,
Сів на стовпчик,
                                     Зернинку склював
                                     Й далі пострибав.
(Діти імітують рухи та дії горобця.)



УІ. Продовження роботи над казкою
1.                Вибіркове читання
-                     Зачитайте звернення горобця до билини.
-                     Знайдіть звернення горобця до кози.
-                     Зачитайте репліки горобця до вовка, до людей.

2.                Робота над схемою, вміщеною на форзаці підручника
-                     За схемою відтворіть подальший розвиток подій казки.

3.                Складання характеристики горобця
-                     Яким ви уявляєте горобц яна початку казки, а яким – наприкінці?
(Діти вибирають «пір’їнки», на яких записані риси характеру горобчика: на початку казки і в кінці. Пір’їнки приклеюють на портрет горобчика. Зліва – яким був головний герой, справа – яким став.
Після цього складають характеристику героя за схемою:
Я (який?) _____________ горобчик.
Я не люблю ________________ .
Меніподобається (щоробити?) ______________ ?
Я хочу ______________________ .)

4.                Читанняказки в особах

5.                «Крісло автора». Творча робота «Що і чомузмінили б?»

УІІ. Підсумок уроку
-                     Чи подобається вам горобець?
-                     Що б ви порадили птахові?
-                     Чого вчить ця казка?

            Список використаних джерел
1.                Журнал «Розкажіть онуку». – Серпень 15-16. 2011
2.                Журнал «Розкажіть онуку». - Жовтень 10.2014
3.                Підручник «Літературне читання» 2 клас / В.Науменко.- К. «Генеза», 2012
4.                Методичні рекомендації щодо проведення уроків читання
5.                Літературне читання. Конспекти уроків. 2клас


Комментариев нет:

Отправить комментарий