Казка вчить
(урок – казка для
учнів 2 класу)
Матеріал уроку: українська народна казка «Горобець та билина».
Мета і
завдання: поглибити знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку твору, характеризувати
головного героя, визначати розвиток подій; формувати навички правильного виразного читання, читання в особах; виховувати дружелюбність.
Обладнання: таблиці для розчитування, схема
змісту казки, зображення, маски героївказки, «пір’їнки» з
написами рис характеру героя, схема написання характеристики горобчика.
Хід уроку:
І.
Організаціякласудо уроку
Час уроку вже настав,
Не лінуйтеся, будь
ласка,
Бо у нас є безліч справ
Поспішає в гості … (казка).
Звучитьмелодіяпередачі «В гостях у
казки» Володимира Дашкевича.
-
Сьогодні на нас
чекаєсвітказки.
ІІ. Мовнарозминка
1.
Чистомовка
За-за-за – замекала … (коза).
Ець-ець-ець – тут з’явився
… (горобець).
Ець-ець-ець – вінудалий … (молодець).
Онь-онь-онь – розпалили ми (вогонь).
Ди-ди-ди – принеси мені … (води).
Ди-ди-ди – ну мерщійіди … (сюди).
2.
Розчитування за таблицею складів
(Складидіти по черзічитаютьпитально, пошепки, радісно,
як «лисичка», як «зайчик», як «ведмідь»).
3.
Гімнастика для очей
«Маятник» - рух очей
вправо, вліво.
«Стовпчики» - рух очей
вгору, вниз.
«Катаємом’ячики» - по колу
вправо, вліво.
ІІІ. Актуалізаціяо порнихзнань
1.
Інтерактивна вправа
«Мікрофон»
-
Який розділ опрацьовуємо?
-
Які бувають казки за авторством?
-
Як кажуть про
людину, яка пишеказки?
-
Про що головне
завжди йдеться в казках?
-
Який вид казок ми
розглядаємо?
2.
Робота з прислів’ями.
-
Поясніть зміст кожного з прислів’їв:
·
Казки маленькі, а
розуму в них багато.
·
Казка вигадка та
в нійщосьповчальнерозумій.
(Прислів’язаписані на дошці.)
ІУ. Робота над новим матеріалом
1.
Повідомлення теми, мети уроку
-
Сьогодні на уроці
ми продовжимо роботу над українськими народними казками. А герої нашої наступної казки перед вами. (Демонстраціязображенькози,
горобця, вовка, билини…)
-
Хто ж це?
-
І не тількиїх ми
сьогоднізустрінемо, адже ми працюватимемо творчо над
розвитком подій.
2.
Виразне читання казки вчителем
(Учніслухаютьказку не до кінця, а лишеуривок.)
-
Послухайте уважно уривок казки і придумайте продовження.
3.
Перевірка первинного сприймання
-
Хто головний герой казки?
-
Що ви можете про ньогосказати?
4.
Словникова робота
Тлумачення слів: шуліка, довбня, воли, билина.
5.
Повторне читання казки вголос учнями, та
уже іззакінченням.
(Читання методом«шторки», «указки».)
У. Фізкультхвилинка
Летів горобчик,
Сів
на стовпчик,
Зернинку
склював
Й далі пострибав.
(Діти імітують рухи та дії горобця.)
УІ. Продовження роботи над казкою
1.
Вибіркове читання
-
Зачитайте
звернення горобця до билини.
-
Знайдіть звернення горобця до кози.
-
Зачитайте репліки горобця до вовка, до людей.
2.
Робота над схемою, вміщеною на форзаці підручника
-
За схемою
відтворіть подальший розвиток подій казки.
3.
Складання характеристики горобця
-
Яким ви уявляєте горобц яна початку казки, а яким – наприкінці?
(Діти вибирають «пір’їнки», на яких записані риси характеру горобчика: на початку
казки і в кінці. Пір’їнки приклеюють на портрет горобчика. Зліва –
яким був головний герой, справа – яким став.
Після цього складають характеристику героя за схемою:
Я (який?) _____________ горобчик.
Я не люблю ________________ .
Меніподобається (щоробити?) ______________ ?
Я хочу ______________________ .)
4.
Читанняказки в особах
5.
«Крісло автора». Творча робота «Що і чомузмінили б?»
УІІ. Підсумок уроку
-
Чи подобається вам горобець?
-
Що б ви порадили птахові?
-
Чого вчить ця казка?
Список використаних джерел
1.
Журнал «Розкажіть онуку». – Серпень 15-16. 2011
2.
Журнал «Розкажіть онуку». - Жовтень 10.2014
3.
Підручник
«Літературне читання» 2 клас / В.Науменко.- К. «Генеза», 2012
4.
Методичні рекомендації щодо проведення уроків читання
5.
Літературне читання. Конспекти уроків. 2клас
Комментариев нет:
Отправить комментарий