вторник

УРОК-ПОДОРОЖ ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ

Закріплення знань про звукове значення букви К (ка).
Читання речень, поданих рукописним  шрифтом. Опрацювання тексту  «Калина»
(урок-подорож для учнів 1 класу )
Мета і завдання: формувати навички читання, закріплювати знання учнів про букву Кк (ка) та її звукове значення; вчити читати склади, слова, речення з новою буквою, удосконалювати навички звуко-буквеного  аналізу слів; ознайомити з рукописним шрифтом, призначеним для читання; вчити працювати в парі та групі; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи, рідного краю,матері, повагу до символів України.
Обладнання: підручник, фішки на позначення звуків, складові таблиці, листочки, кольорові  олівці, іграшковий мікрофон, малюнки сонечка.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Діти: Продзвенів  і стих дзвінок починається урок.
          Вчитель:           А тепер сідайте, діти,
Домовляймось – не шуміти.
                                     Руку гарно піднімати
                                     Чітко в лад відповідати.
                                     На уроці не дрімати
                                     Добре всі слова читати.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.                Мовна розминка.
                   А щоб ротик був слухняним – зробимо для нього вправи.
·                   Понюхати квіточку, задути свічечку;
·                   Смачне варення;
·                   Промовляння чистомовки:
Ка – ка – ка – яка  цікава книжка.
Ко – ко – ко – знесла курочка яєчко.
Ку – ку – ку – розкажи нам казку.
Ак – ак – ак – гелгоче  гусак.
Ок – ок – ок – котиться клубок.
·                   Читання складів в різному темпі:швидше, повільніше, тихо, голосніше, весело, сумно, здивовано.
2.Вправа «Мікрофон»
- Яку  букву ми почали вивчати на минулому уроці?
- Які звуки вона позначає?
- В яких словах живуть ці  звуки?
(Калина, коник, Україна, Миколка і т. д.)
Дівчатка називають слова, де  звук [к] на початку слова, а хлопчики – в середині і в кінці.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
                   Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати над звуками [к], [к] та буквою К. А щоб краще навчитися читати слова та  тексти ми будемо  подорожувати по нашій чудовій країні.
                    Яким би ви хотіли бачити наш урок-подорож?
                   А якими повинні бути ви на уроці, щоб він був цікавим, гарним, розумним?

ІV. Робота над матеріалом уроку.
1 зупинка « Українська»
Складання асоціативного куща до слова Україна.
       Знайдіть слова в яких є буква  ка.
2 зупинка «Відгадай»
Командир Крок пропонує вам загадку:
У піснях вона й казках,
У вінку й на рушниках,
Давній символ України,
Називається …( калина).
Учні виконують звуко-буквений аналіз слова калина.
     Калина користується великою пошаною в Україні. «Без верби й калини нема України» - каже народ. Весною калина розцвітає  і стає гарною, мов дівчина в білому  вбранні. Восени кущ вкривається червоними ягодами. Народ  оспівував цю рослину в багатьох піснях.
3 зупинка «Моя родина»
Робота з підручником:
1.Читання колонок слів, пояснення значень.
2. Робота за малюнком:
-         Куди привела нас ця зупинка?
-         Кого  ви бачите на малюнку?
-         Що робить мама?
-         Де прив’язана колиска?
3.Напівголосне читання тексту. Відповіді на запитання. Читання рукописного тексту.
V. Фізпауза.
4 зупинка «Спортивна»
Виростем великими, калини нарвемо
У плетені кошики її ми складемо.
VІ. Узагальнення та закріплення знань учнів.
5 зупинка «Дитячі розваги»
1.Робота в групах.   
Учні об’єднуються в групи за спортивним інвентарем та предметами.
І група             ІІ група           ІІІ група           ІV група
М’яч                скакалка         хусточка           стільчик
Кожна група придумує гру за даним предметом. Потім представляють цю гру однокласникам.
2.                Робота з Букварем (ст. 51)
1)                Бесіда за  малюнком.
2)                Читання слів.
3)                Читання тексту « Калина»:
а)напівголосне;
б) читання ланцюжком;
в)читання дівчатками;
г) читання хлопчиками.
4)Робота зі скоромовкою.
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання (вербально).
6 зупинка  «Фінішна»
Вправа « Абетковий суп»
Учні дістають із корзинки букву  і складають  речення про урок, яке починається з даної букви, або в якому є слово з цією буквою.
Букви: А, В, І, К, Л, М, Н, О, С, У.
       А мені найбільше сподобалось на уроці…
       В мене був чудовий настрій…
       Калина – символ України…
       Особливо цікавим було…
       Мамі я розповім про…
VІІІ. Рефлексія.
7 зупинка « Майстерня художника»
       На завершення нашої подорожі я запрошую вас у майстерню художника. Розфарбуйте свій листочок калини осінніми кольорами і розмістіть його біля сонечка, який відповідає вашому настрою. Діти отримують листочки калини, розфарбовують їх і прикріплюють на дошку.

–   На цьому наша подорож завершена. До нових зустрічей.


Комментариев нет:

Отправить комментарий