Тема . Сорочаче гніздо (англійська народна казка).
Мета: ознайомити учнів з англійською народною казкою;
вчити стежити за логікою описування подій, удосконалювати техніку свідомого
виразного читання; формувати вміння визначати головну думку твору та пояснювати
її, ровивати зв’язне мовлення , спостережливість, творчі здібності учнів;
виховувати наполегливість у навчанні, бажання подорожувати.
Обладнання: малюнки птахів, маршрутний лист, скоромовка, акровірш,
таблиця слів, етапів уроку, слайди краєвидів Англії.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Рада вітати вас на уроці літературного читання. Відомий український
педагог В.Сухомлинський писав: « Читання - це віконечко, через яке діти
дивляться і пізнають світ і самих себе». Що ви чекаєте сьогодні від уроку?
(задоволення від праці, колективної роботи, творчості, цікавих завдань)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Мовленнєва розминка
Вправи для розвитку дихання.
- А щоб добре працювати,
треба ротик повправляти.
- Почистіть зубки
язичком.
- Вправа « Конячка
стукає копитцем».
- «Задми свічку».
2. Конкурс « Кращий
скоромовець» .
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок - сорок морок.
- У різних народів - різні і
казки, хоча в багатьох зустрічаються одні і ті ж казкові герої та казкові сюжети.
Сьогодні ми познайомимось з казкою, яку склав англійський народ.
- Що ви знаєте про
Англію? (Країна в Європі, частина Великої Британії, розташована на острові.)
- Яке головне місто
Англії? (Лондон.)
ІІІ. Ознайомлення з темою і правилами проведення уроку - мандрівки.
IV. Визначення мети і завдань уроку.
- Ми будемо не лише милуватися краєвидами Англії, а й виконувати різні
цікаві завдання . У нас будуть такі зупинки :
❖ Міст «Загадок»
❖ Фонтан «Слів»
❖ Замок «Казок»
❖ Довідкове бюро
❖ Пагорб «Читання казок»
❖ Читацька галявина
❖ Королівський театр
❖ Дерево «Знань».
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу (мандрівка за пунктами
маршрутного листа).
1. Міст «Загадок»
- Відгадавши загадку, ми дізнаємось хто головний герой англійської
народної казки.
Сіла на березці білобока.
Обережно примощується вона,
Роздивляється, щоб ненароком Обіч десь не пропустила кабана,
Косулю, лиску чи людину,
А помітить - скрекоче без упину.
2. Фонтан «Слів».
Гра «Блискавка»
Грязюки нетерплячі туркоче-торочить
Обідок недотепи сорочаче вистелені
Обідок - смужка, облямівка, яка обрамовує, оточує що-небудь.
3. Замок «Казок»
- Отже, ми
познайомимось із англійською народною казою, назву якої ви дізнаєтесь із гри
«Шифрувальник».
Смоеркодчіасчкег
Пгоенліузюдро (Сорочаче гніздо).
Інтерактивна вправа «Передбачення»:
- Про що
піде мова у казці?
4. Довідкове бюро
Пояснити слова.
Глузд - розум. Тяма - кмітливість, тямущість.
Заприсяглася - твердо пообіцяла.
5. Пагорб «Читання казок».
Ознайомлення зі змістом казки «Сорочаче гніздо»
- Чи справдились ваші
передбачення?
- Назви птахів, які
хотіли навчитися робити гніздо.
6. Чарівний ліс.
Релаксаційна пауза.
Слухання запису пташиних
голосів.
7. Читацька галявина.
Читання казки учнями.
О Гра «Бджілки»
□ Гра «День і ніч»
О Гра «Дощик»
Робота над аналізом змісту казки з елементами вибіркового читання.
- Чому птахи попросили сороку навчити їх ліпити гніздо?
- Чи вдалося сороці навчити
птахів ліпити гніздо так майстерно, як вона?
- Назвіть птахів, які хотіли
навчитися мостити гніздо. Розмістіть їх у тому порядку, у якому вони відлітали.
- Прочитайте, яке гніздо у
дрозда? сови? горобця? шпака?
- Що заприсяглася сорока?
8. Королівський театр.
Вистава «Сорочаче гніздо».
9. Дерево «Знань».
- Це чарівне казкове дерево . Воно буде рости високо вгору, якщо ви
виконаєте завдання.
Об'єднання в групи.
I. «Сонечко»
- Написати українські народні
казки.
II. «Зіронька»
- Написати казки народів
Європи.
III. «Квіточка»
- З'єднати частини прислів'я .
Яке З них передає основну думку казки?
VI. Підсумок мандрівки.
Підсумкова бесід
- Яку казку читали?
- Чого вчить нас народна
англійська казка?
- Розкажіть одноліткам, де ви
були, що цікавого бачили, чули.
Оцінювання роботи учнів на уроці. Загальна оцінка діяльності класу.
VII. Домашнє завдання.
• Придумати іншу кінцівку до казки.
• Приготувати розповідь про гніздо, яке робить сорока.
• Пошукове завдання : переглянути раніше прочитані казки, визначити ті,
які подібні до цієї казки. В чому
полягає подібність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий