суббота

УРОК З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ. 3 КЛАС



Книга не пряник, а дітей до себе манить. Лідія Повх «У бібліотеці»
                                                                           О. Маслій, вчитель початкових класів
ЗШ І-ІІІ ст. смт Завалля
                Мета і завдання:
  • Ознайомити учнів із творами Лідії Повх.
  • Вдосконалювати навички свідомого виразного читання.
  • Активізувати читацьку пам’ять дітей.
  • Навчати слухати, відтворювати прочитане.
  • Збагачувати словниковий запас учнів.
  • Розвивати творчу уяву, образне мислення, спостережливість, монологічне мовлення.
  • Виховувати любов до книг.

Обладнання : екран, слайди, картки, твори Лідії Повх.
                                               Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Пролунав шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок!
Будем гарно працювати,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці! (3 слайд)
2. Девіз уроку.
Читання – найкраще навчання.
Хто багато читає, той багато знає. (4 слайд).

ІІ. Мовленнєва розминка
1.     Вправи для дихання (5 – 10 слайди)
2.     Гра «Літеру вставляй – слово читай» (11 слайд)

Л – в                           Ф – н
Ж – л –                       Ш – рш – нь
С – рц –                      Ск – л – т
Ц – м – нт                  Ш – д – вр
Т – п – р                     З – л - нь
п – с                            Ц – х
М – д                          Д – нь
П – нь                         Ч – тв - р

3.                Скоромовки (12 – 15 слайди)

В΄ється стежка – побережка
Повз ріку по бережку.
Обережно в΄ється стежка,
Щоб не впасти у ріку.

Зав’язала кізка хустку
І пішла полоть капустку.
Помагала бабці й діду,
Працювала до обіду.
Так полола, аж втомилась.
Тільки де ж капустка ділась?

Коржі – з медом,
Коржі – з маком,
А смаженя –
З пастернаком,
А галушки –
З лютим перцем,
А в нас гості –
З добрим серцем.
4.                Гра «Утвори слово» (16 – 18 слайди)
- Першого разу прочитайте слова швидко, другого – швидко читайте лише перший склад кожного слова та утворюйте нове слово.
·  Берег, ремесло, гиря, нянька. (Берегиня)
·  Десять, решето, вода. (Дерево).
·  Гаї, зелені, табір. (Газета).
·  Сокіл, роса, камінь. (Сорока)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Гра «Екскурсія до художнього музею» (20 – 23 слайди)
Виставка учнівських малюнків. Учні демонструють свої малюнки, зачитують рядки вірша Д.Павличка «Соняшник», які проілюстрували.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
     Повідомлення теми і мети уроку
1. Відновіть прислів'я (24 – 25 слайди)
- Налетів вітерець – пустунець і розсипав прислів'я. Відновіть їх!
1. Книгу прочитав,                        2. Одна книга тисячі
3. Мудра книга –                            людей навчає.
твій розум.         на крилах політав.

2. Поясни прислів'я (26 слайд)
 Книга не пряник, а дітей до себе манить.
- Хто є нашим помічником і провідником у чарівному світі книг?
- Як звати нашого шкільного бібліотекаря ?
- Кому доводилося звертатися до бібліотекаря? (27 слайд)
- Сьогодні ми йдемо на екскурсію в бібліотеку.
Весела руханка під музику
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання вірша Лідії Повх «У бібліотеці» (29 – 31 слайди)
1.     Розповідь вчителя
Лідія Петрівна Повх (25 квітня 1961) - українська письменниця.        
Доцент Лідія Петрівна Повх , вже багато років поспіль пише цікаві та веселі історії для самої вибагливої аудиторії - дітей.
Виставка книг Лідії Повх (32 – 33 слайди).
          2. Робота з підручником
·  Виразне читання вчителем вірша Лідії Повх «У бібліотеці» (34 – 35 слайди)
- Хто є головною героїнею вірша?
·  Гра «Рибки»
- Відшукайте незнайомі вам слова (36 слайд).
3. Словникова робота
       Гра «Блискавка» (37 слайд)
казка                    дячка
сценку                  В Інтернеті
улюблений        зазвичай
вмовкла              енциклопедію
згодиться            летючий
Довідкове бюро (38 - 41слайд)
                 Доберіть відповідні слова до поданих тлумачень.
·  Служитель православної церкви, що допомагає священику під час богослужіння; псаломщик. (Дяк)
·  Науковий довідник, що об'єднує найістотніші відомості з усіх галузей знань, розміщених в алфавітному або тематичному порядку. (Енциклопедія)
·  Напівавтоматична дво – і триколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує ногами на педалі. (Велосипед)
        
4.                Читання «ланцюжком» (42слайд)
5.                Чи уважно ти читав? (43 слайд)
- Як звали бібліотекаря?
- Якою ви уявляєте Марію Петрівну?
- Як вона ставиться до юних читачів?
- Які книги цікавили дітей?
- Які слова у вірші повторюються?
               6.Робота із ілюстрацією (44 слайд)
     - Знайдіть і прочитайте рядки вірша, які проілюстрував             художник.
 7.Гра «День і ніч”
 8.Вибіркове читання
 9.Гра “Актори”
 Екскурсія в театр. Читання вірша за особами
VІ. Підсумок уроку
Я побував…
Я вмію…
Я можу…
Я знаю…
Я дізнався…
VІ. Домашнє завдання
1рівень
Виразно прочитати вірш. Проілюструвати.
2 рівень
Підготувати за прочитаним віршем сценку.

Список використаних джерел
1.     Навчальна програма для 1 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. Видавничий дім «Освіта» Наказ МОН молодь спорт №664 від 06. 06. 2012р.
2.     Літературне читання.Українська мова: підруч. для 3 класу загальноосвіт. навч. закл. з навчанням українською мовою / О.Я Савченко- К : Видавничий дім «Освіта», 2013.- 192 с. : іл.
3.     Літературне читання. 3 клас. І семестр( за підручником О.Я Савченко - Х: Вид. група «Основа», 2014.- 112 с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).





Комментариев нет:

Отправить комментарий