Книга не пряник, а
дітей до себе манить. Лідія Повх «У бібліотеці»
О. Маслій,
вчитель
початкових класів
ЗШ І-ІІІ ст. смт Завалля
Мета
і завдання:
- Ознайомити учнів із творами Лідії Повх.
- Вдосконалювати навички
свідомого виразного читання.
- Активізувати читацьку
пам’ять дітей.
- Навчати слухати,
відтворювати прочитане.
- Збагачувати словниковий
запас учнів.
- Розвивати творчу уяву,
образне мислення, спостережливість, монологічне мовлення.
- Виховувати любов до книг.
Обладнання : екран, слайди,
картки, твори Лідії Повх.
Хід
уроку
І. Організація класу
до уроку.
1.Пролунав шкільний
дзвінок,
Всіх покликав на урок!
Будем гарно працювати,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці! (3 слайд)
2. Девіз уроку.
Читання – найкраще навчання.
Хто багато читає, той багато знає. (4 слайд).
ІІ. Мовленнєва
розминка
1.
Вправи для дихання (5 – 10 слайди)
2.
Гра «Літеру вставляй – слово читай» (11 слайд)
Л – в
Ф
– н
Ж – л –
Ш
– рш – нь
С – рц –
Ск
– л – т
Ц – м – нт
Ш
– д – вр
Т – п – р
З
– л - нь
п – с
Ц
– х
М – д
Д
– нь
П – нь
Ч
– тв - р
3.
Скоромовки (12 – 15 слайди)
В΄ється стежка –
побережка
Повз ріку по бережку.
Обережно в΄ється
стежка,
Щоб не впасти у ріку.
Зав’язала кізка
хустку
І пішла полоть капустку.
Помагала бабці й діду,
Працювала до обіду.
Так полола, аж втомилась.
Тільки де ж капустка ділась?
І пішла полоть капустку.
Помагала бабці й діду,
Працювала до обіду.
Так полола, аж втомилась.
Тільки де ж капустка ділась?
Коржі – з медом,
Коржі – з маком,
А смаженя –
З пастернаком,
А галушки –
З лютим перцем,
А в нас гості –
З добрим серцем.
4.
Гра «Утвори слово» (16 – 18 слайди)
- Першого разу
прочитайте слова швидко, другого – швидко читайте лише перший склад кожного
слова та утворюйте нове слово.
· Берег, ремесло, гиря,
нянька. (Берегиня)
· Десять, решето, вода.
(Дерево).
· Гаї, зелені, табір.
(Газета).
· Сокіл, роса, камінь.
(Сорока)
ІІІ. Перевірка
домашнього завдання
Гра
«Екскурсія до художнього музею» (20 – 23 слайди)
Виставка учнівських малюнків. Учні демонструють свої
малюнки, зачитують рядки вірша Д.Павличка «Соняшник», які проілюстрували.
ІV. Мотивація
навчальної діяльності.
Повідомлення
теми і мети уроку
1.
Відновіть прислів'я (24 – 25 слайди)
-
Налетів вітерець – пустунець і розсипав прислів'я. Відновіть їх!
1. Книгу
прочитав,
2.
Одна книга тисячі
3. Мудра
книга –
людей
навчає.
твій
розум. на крилах політав.
2. Поясни прислів'я (26 слайд)
Книга не пряник, а дітей до себе манить.
- Хто є нашим помічником і провідником у
чарівному світі книг?
- Як звати нашого шкільного бібліотекаря ?
- Кому доводилося звертатися до бібліотекаря? (27 слайд)
- Сьогодні ми йдемо на екскурсію в бібліотеку.
Весела руханка під музику
V. Сприймання й
усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання вірша
Лідії Повх «У бібліотеці» (29 – 31 слайди)
1.
Розповідь вчителя
Лідія Петрівна Повх (25 квітня 1961) - українська
письменниця.
Доцент Лідія Петрівна Повх , вже багато років поспіль
пише цікаві та веселі історії для самої вибагливої аудиторії - дітей.
Виставка книг Лідії Повх (32 – 33 слайди).
2.
Робота з підручником
· Виразне читання
вчителем вірша Лідії Повх «У бібліотеці» (34 – 35 слайди)
- Хто є головною
героїнею вірша?
· Гра «Рибки»
- Відшукайте
незнайомі вам слова (36 слайд).
3. Словникова робота
Гра
«Блискавка» (37 слайд)
казка
дячка
сценку
В
Інтернеті
улюблений зазвичай
вмовкла
енциклопедію
згодиться
летючий
Довідкове бюро (38 - 41слайд)
Доберіть
відповідні слова до поданих тлумачень.
· Служитель
православної церкви, що допомагає священику під час богослужіння; псаломщик.
(Дяк)
· Науковий довідник, що
об'єднує найістотніші відомості з усіх галузей знань, розміщених в алфавітному
або тематичному порядку. (Енциклопедія)
· Напівавтоматична дво
– і триколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує ногами на
педалі. (Велосипед)
4.
Читання «ланцюжком» (42слайд)
5.
Чи уважно ти читав? (43 слайд)
- Як звали
бібліотекаря?
- Якою ви уявляєте
Марію Петрівну?
- Як вона ставиться
до юних читачів?
- Які книги цікавили
дітей?
- Які слова у вірші
повторюються?
6.Робота
із ілюстрацією (44 слайд)
-
Знайдіть і прочитайте рядки вірша, які проілюстрував
художник.
7.Гра «День
і ніч”
8.Вибіркове
читання
9.Гра “Актори”
Екскурсія в театр. Читання вірша за
особами
VІ. Підсумок уроку
Я побував…
Я вмію…
Я можу…
Я знаю…
Я дізнався…
VІ. Домашнє завдання
1рівень
Виразно прочитати
вірш. Проілюструвати.
2 рівень
Підготувати за
прочитаним віршем сценку.
Список використаних
джерел
1.
Навчальна програма для 1 – 4 класів загальноосвітніх
навчальних закладів з навчанням українською мовою. Видавничий дім «Освіта»
Наказ МОН молодь спорт №664 від 06. 06. 2012р.
2.
Літературне читання.Українська мова: підруч. для 3 класу
загальноосвіт. навч. закл. з навчанням українською мовою / О.Я Савченко- К :
Видавничий дім «Освіта», 2013.- 192 с. : іл.
3.
Літературне читання. 3 клас. І семестр( за підручником
О.Я Савченко - Х: Вид. група «Основа», 2014.- 112 с. – (Серія «Початкова школа.
Мій конспект»).
Комментариев нет:
Отправить комментарий